Frumusetea se afla in ochi

March 14, 2010

Poetii o stiu … artistii o arata … Arta machiajului ochilor era cunoscuta si practicata de catre egipteni, de catre israelieni in timpurile biblice, de catre cei care venerau frumusetea in Grecia si de catre romani in anii de aur ai Antichitatii. Mai tarziu, studiile spun ca femeile arabe isi pictau ochii cu cerneala, rusoaicele isi intindeau cerneala artistic pe pleoape cu migdale carbonizate, iar frumusetile spaniole isi dilatau pupilele cu beladona.
Azi, femeile viclene stiu mereu ca machiajul accentueaza trasaturile frumoase si astfel le scoate in evidenta. Orice pereche de ochi poate fi frumoasa. Daca esti o fata care cunoaste miracolele machiajului stii ca trebuie sa iti machiezi ochii in functie de culoarea si de forma lor. Dar poate ceea ce nu stii este ce machiaj ti se potriveste. Vei descoperi ca femeile care par a fi frumoase in mod natural folosesc mult machiaj – aplicat cu gust si cunostiinte in domeniu.
Nu conteaza daca esti adolescenta, proaspata mamica, sau bunica, exista frumusete in ochii tai pe care trebuie s-o indulcesti si s-o evidentiezi.
Cea mai simpla alegere si cea corecta este aceea de a ne machia cu nuante care se combina cu nuanta ochilor. Singura exceptie: daca ai ochii verzi, incearca sa eviti machiajul ochilor tot cu verde. Nu-ti va face privirea sa iasa din anonimat ci vei avea parte de un efect care va anula frumusetea ochilor tai. Ochii caprui si gri pot fi machiati cu orice culoare. Toate perechile de ochi se pot machia cu turcoaz.
Mascara mereu va fi folosita intr-o culoare cat mai naturala sau va fi armonizata cu restul machiajului.

Machiajul ochilor albastri: culorile complementare – portocaliu si orange, dar si bleu, maro, argintiu sau gri.
Machiajul ochilor verzi: roz, mov, rosu, auriu sau argintiu.
Machiajul ochilor caprui: nuante pamantii, auriu, bej, albastru sau roz.

Contureaza-ti ochii cu kajal negru pentru un look mai dramatic sau fa-ti doar “codite” pentru a-ti evidentia privirea.

18 Responses to “Frumusetea se afla in ochi”

  1. Special K Says:

    Hmm…eu tin sa te contrazic πŸ˜€ Sau ma rog, eu simt altceva legat de acest subiect. Actually cel mai mult urasc categorisirea asta, mi se pare o prostie :-?? Daca ar fi s-o luam pe bune, ar trebui sa luam in considerare nu numai culoarea ochilor dar si a tenului, a parului, undertonul…si asa la ce mai ajungem? :))

    Eu n-am evitat niciodata o culoare…folosesc orice-mi trece prin minte. Evident ca-mi sta mai bine cu anumite culori decat cu altele, dar ar fi monoton sa le folosesc numai pe alea. Si la partea cu verde, te contrazic cu dovezi! Imi sta f bine cu verde :))

    • baditaiulia Says:

      Da :)) dar depinde de foarte multe alte chestii cum ar fi trasaturile care ne ajuta sau mai rau “ne fac”.
      Referitor la monotonie: nu inseamna ca nu putem jongla cu alte tonuri/nuante sau diverse culori. Astea sunt doar cele indicate ca sa mergi, cum s-ar zice, “la sigur” si sa nu risti daca nu prea te simti stapana pe tine (ceea ce in cazul tau nu e valabil). M-am gandit ca sunt multe alte fete care utilizeaza culori care nu le avantajeaza sau imbina culori care nu se “pupa” si apar in public cu un machiaj de-a dreptu’ dramatic si inestetic.

      • Special K Says:

        Eh trasaturile sunt deja cu totu’ altceva…aici deja nu mai vorbim de culori, ci de tehnica.

        Inteleg ce zici si tu…da’ mi s-a urat de intrebarea “ce culori mi se potrivesc”? Mi se pare ca omoara direct creativitatea, ca unele fete cauta o solutie simpla si odata ce o descopera nici nu se mai obosesc sa iasa din cutie. Si vezi tu…daca nu incerci, nu experimentezi, nu gresesti din cand in cand…n-ai cum sa inveti! N-ai de unde sa stii ce culori “se pupa” sau te avantajeaza pana ce nu le incerci :-??

        Asa ca mereu dupa ce le raspund fetelor ce culori le sunt recomandate, le amintesc ca repartitia asta nu le limiteaza la folosirea culorilor respective, nu le ingradeste creativitatea. Daca, de exemplu, au ochii verzi si vor sa foloseasca verde si galben neon…pot s-o faca :-??

      • baditaiulia Says:

        Fiecare e liber sa foloseasca orice nuante si sa se “joace” dar multe nu sunt atat de pasionate de makeup si vor sa afle cateva culori care sa le avantajeze, sa poarte un makeup zi de zi si sa fie si impacate cu ele insele. Nu incerc sa ingradesc imaginatia nimanui si nu cred ca daca am dat acest sfat asta am facut. Daca eu vreau sa ma machiez zebra si vad pe un blog cateva notiuni de folosire a culorilor, asta nu ma impiedica sa-mi duc creatia “zebra” la final.
        Daca avem imaginatie si daruire, putem crea look-uri cu orice culoare astfel incat sa ne avantajeze dar repet multe fete nu au timp de asta si poate ca le ajuta cateva chestii elementare. Asa a si fost gandit acest post

      • Special K Says:

        Eu n-am zis ca tu ingradesti creativitatea cuiva scriind postul asta…Nu e ca si cum tu ai inventat notiunile de mai sus, e basic color wheel. Eu ma refeream strict la abordarea lor sub forma de reguli.

        Imi cer scuze daca te-am jignit, n-a fost intentia mea. N-am zis nimic cu rautate, ci doar parerea mea legata de chestia asta…si anume ca trebuie sa incurajam creativitatea. Nu inteleg de ce te-ai suparat…am crezut ca schimbam impresii si pareri ca doua fete care se cunosc de cv timp.

        Cred ca viziunile noastre asupra make-upului difera mult. Si cum nu-mi doresc sa par “gica contra”, o sa ma abtin de la comentarii pe viitor :))

        Anyway, chiar apreciez ca vrei sa ajuti si sa impartasesti cu alte fete ceea ce stii..

      • baditaiulia Says:

        Nu m-am suparat, incercam sa mentin spiritul de argumente si contra-argumente. Nu am de ce sa fiu suparata pentru ca atat tu cat si eu ne-am exprimat opinia si nu ne-am jignit. Daca ma suparam puteam sa iau masuri (cel putin asa am impresia – tehnologia asta ma depaseste) :)).
        “Gica contra” am putea fi numite amandoua pentru ca nu am cazut la comun acord. Promit ca urmatorul makeup va fi ceva stil “zebra” ca sa vada fetele ca se poate oricum. Dar nu ceva gen circ sau playgirl. Intelegi tu :)).

        Ps: accept oricand critici sau completari!

      • Special K Says:

        Stil zebra, adica folosind farduri black & white…sau zebra print? :X

        M-as juca si eu putin…ma gandesc la ceva de primavara, care sa reprezinte natura…da’ tre’ sa-mi astept lentilele ca fara ele pana si un look simplu se transforma intr-un chin :))

      • baditaiulia Says:

        M-am gandit la ceva zebra print si sper sa-mi iasa conform planului :)). Banuiesc ca s-au mai taiat niste zile din calendar pana iti vin lentilele ca le astepti de ceva vreme. Un makeup de primavara inca nu am planuit intrucat vremea e asa schimbatoare si imi ofera trairi dubioase mai ales ca nu stiu cum sa ma imbrac.

      • Special K Says:

        Pai o luna…pe 19 sunt asteptate da’ nu e nimic garantat :))

        Tocmai ca e vremea schimbatoare…sa fie ceva gen “dansu’ ploii” numai ca se va numi “simfonia pensulelor de primavara” si va invoca soarele si vremea buna :))

      • baditaiulia Says:

        Se anunta ninsori dar poate “dansu’ ploii” aduce primavara :)). Azi am realizat ca aceasta iarna va implini curand 6 luni. Nu a fost tocmai cea mai placuta “realizare” mai ales ca sunt friguroasa de fel. Dar vine ea primavara/vara si ne razbunam pe iarna.

  2. Dodolino Says:

    beatiful girl … qu.dodo add me πŸ™‚ !

  3. andreea pui Says:

    da stii nu gluma…raman de fiecare data cu gura cascata cand t vad…(nu te cubosc personal dasi as vrea k as avea de invatat πŸ˜€ )

  4. Diana Says:

    OOO, ce machiaj !!! Pot sa vin la tine sa ma faci si pe mine? Pot?Pot? πŸ™‚ Ai un talent extraordinar, felicitarile mele! Eu abia reusesc sa ma dau cu creion fara sa ma manjesc πŸ™‚ Pup

    • baditaiulia Says:

      Da-mi add pe badita.iulia pt mai multe detalii. Oricum cu practica poti reusii sa faci si chiar mult mai bine. In fiecare zi invat cate ceva nou si experimentez. Mersi!

  5. Irinna Says:

    foaret frumos! πŸ˜€

    bravo! esti bookmarks la mine!:D

    • baditaiulia Says:

      Iti multumesc tare mult. Eram tare suparata si mi-ai readus sclipirea in ochi. Ma bucur ca iti place si ca vei revenii – te poti si abona in dreapta sus.


Leave a Reply

